سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شگفت آور است کسى که از چهار چیز مى‏هراسد چرا به چهار چیز پناهنده نمی شود:

 تحریم دشمنان

امام صادق علیه السّلام فرمودند: شگفتم آید از کسى که از چهار چیز مى‏هراسد چرا بچهار چیز پناهنده نمی شود:

1.شگفتم از آنکه میترسد چرا پناه نمى‏برد بفرموده خداى عز و جل‏ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ‏؛ خداوند ما را بس است و چه وکیل خوبى است. زیرا شنیدم خداى جل جلاله به دنبال آن می فرماید: به واسطه نعمت و فضلى که از طرف خداوند شامل حالشان گردید باز گشتند و هیچ بدى به آنان نرسید.

2.و شگفتم در کسى که اندوهناک است چرا پناه نمى‏برد به فرموده خداى عز و جل: لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ‏؛ زیرا شنیدم خداى عز و جل به دنبال آن می فرماید در خواستش را برآوردیم و از اندوه نجاتش دادیم و مؤمنین را هم چنین می رهانیم.

3.و در شگفتم از کسى که حیله‏اى درباره او به کار رفته چرا به فرموده خداى تعالى پناه نمى‏برد: وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ؛ کار خود را به خدا واگذار می کنیم که خداوند بحال بندگان بینا است. زیرا شنیدم خداى بزرگ و پاک به دنبالش مى‏فرماید خداوند او را از بدیهائى که در باره او بحیله انجام داده بودند نگه داشت.

4.و در شگفتم از کسى که خواستار دنیا و آرایش آن است چرا پناهنده نمی شود به فرمایش خداى تبارک و تعالى: ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏؛ آنچه خدا خواست همان است و نیروئى جز به یارى خداوند نیست. زیرا شنیدم خداى عز اسمه به دنبال آن می فرماید اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت کمتر مى‏بینى ولى امید هست که پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصیب فرماید. (و کلمه: عسى در این آیه به معناى امید تنها نیست بلکه بمعناى اثبات و تحقق یافتن است). الخصال / ترجمه فهرى، ج‏1، ص: 241

 




تاریخ : چهارشنبه 91/5/18 | 7:45 عصر | نویسنده : سلوک.عرفان | نظرات ()
  • بک لینک | خرید بک لینک