سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب حقیقت ایمان، اسلام و کفر

کتاب «حقیقت ایمان، اسلام و کفر» تأملی نقدگونه است بر نظریه «علمای ابرار» که توسط محسن کدیور و مدرسی طباطبایی در کتاب «مکتب در فرایند تکامل» پر رنگ شده است؛ چرا که بحث ایمان‌شناسی و چیستی اسلام و کفر از مباحث مهم روز و زیربنای دیگر علوم انسانی و اسلامی است و مبنای سیاستهای داخلی و خارجی برخی احزاب قرار گرفته است و تحدید و تعریف این مقولات، در قالب کتاب و مقالات علمی بایسته بلکه لازم است. و منجر به انتخاب دین داری حداقلی یا حداکثری و... در افراد، خانواده ها، اجتماع و روابط بین الملل می شود.

مکتب در فرایند تکامل

هم‌زمان با کار پژوهش در آراء و اندیشه‌های کلامی شهید ثانی، رساله‌ای جلب توجه نمود به نام «حقایق‌الایمان» یا «تحقیق‌الایمان و الاسلام» یا «حقیقة‌الایمان و الاسلام»، که ترجمه و تعلیقه های لازم بر آن زده شد. این کتاب حاوی بحث‌ها و تحقیقات غنی و سرشاری درباره مفهوم «ایمان، اسلام و کفر» و ردّ برخی از شبهات در این‌باره است. در پایان این کتاب، مبحثی در اصول دین با تفصیل زیادتری آمده است.

این اثر بارها به نام شهید ثانی به چاپ رسیده است (که یکی از ادله مدرسی طباطبایی و کدیور این کتاب است) ولی با تحقیقات انجام شده(توسط رضا مختاری) این انتساب صحیح نمی‌باشد.

حقیقت ایمان اسلام و کفر

این کتاب را می توانید از:

1. نمایندگی‌های بوستان کتاب در سراسر کشور(قم، اصفهان، مشهد، مازندران و...)

2. کتابسرای حکمت واقع در اصفهان. چهار باغ پایین - روبروی تربیت بدنی

تهیه بفرمایید.




تاریخ : شنبه 97/11/13 | 11:31 عصر | نویسنده : سلوک.عرفان | نظرات ()
  • بک لینک | خرید بک لینک